Vím, komu jsem uvěřil.
Škola vzdělává, aby vychovávala v duchu evangelia.
Cíle školy
Vzdělávací – v každém ze studentů školy objevovat jeho specifický talent a poskytovat mu kvalitní základy všeobecného vzdělání. Všemi dostupnými prostředky rozvíjet osobnost studenta, vést jeho myšlení k odpovědnosti a jednání k samostatnosti.
Škola nabízí vzdělávací program odpovídající potřebám současnosti, který klade důraz na kvalitu vzdělávání, předpokládá práci s talentovanými žáky i s žáky se specifickými potřebami.
Projekty, peer aktivity, účast na soutěžích a přehlídkách a akcent na jazykové vzdělávání jsou důležitým prvkem života školy. Zároveň škola usiluje o přesah výuky do reálného života a transfer získaných informací na víru.
Výchovný – vychovávat studenty tak, aby mravní a hodnotový systém studentů byl v souladu s hodnotami evangelia a s uznávanými normami demokratické společnosti. Vytvářet otevřené, přátelské a bezpečné prostředí pro každého studenta. Aktivně budovat pozitivní klima školy mezi studenty, pedagogy, zaměstnanci školy, rodiči i širokou veřejností. Kladným a otevřeným přístupem vytvářet celkový obraz školy tak, aby v budoucnu přispíval k příchodů dalších žáků.
Škola vede k prosociálnímu chování jednotlivce i kolektiv, vnímá to jako důležitý nástroj utváření osobnosti.
Důležitým prvkem je výchovná činnost domova mládeže, který vytváří bezpečné zázemí pro intelektový, osobnostní a duchovní růst studentů a je úzce propojený se školou. Důraz je kladen i na činnost studentské samosprávy a aktivit studentů.
Spirituální – vytvořit svobodné a přátelské prostředí pro všechny hledající, kteří do školy vstupují. Rozvíjet a podporovat dar víry u všech věřících. Dát příležitost všem zakusit živé společenství církve. Společenství, jehož centrem je Ježíš Kristus. Rozvíjet dary a charismata všech jednotlivců tak, aby oni oživovali církev na gymnáziu, ve svých farnostech, rodinách i celé společnosti.
Profil absolventa AG
- student si osvojil potřebné strategie k učení a je motivován k celoživotnímu učení
- aplikuje v praxi nabyté znalosti a kompetence dle školního vzdělávacího programu
- osvojil si potřebné jazykové dovednosti
- váží si sám sebe, váží si druhých a vnímá hodnoty
- chová se jako svébytná, svobodná a zodpovědná osobnost, zná svá práva a povinnosti
- uplatňuje hodnoty a zásady inspirované evangeliem – pravdu, vzájemnou lásku, spravedlnost, odpovědnost a úctu
Profil pedagoga
- pedagog jako vzor jednání pro studenty
- odborné kompetence profesorů a vychovatelů jako samozřejmý předpoklad práce
- spolupráce v kolektivu, odpovědnost
- ochota vzdělávat se a rozvíjet své odborné a prosociální dovednosti
- morální a hodnotové postoje, respekt k hodnotám evangelia